anakHUSSIN

maNUsiA....hidUP....



stat ari jumaat sampai rabu (20 hb) ader la join beberape program yg dikendalikan Vision Consultant ni...yg mule2 program ngan dak Kolej Tun Fatimah, UTM di Tanjung Leman Mersing n kursus 4 ustaz n ustazah baru Sm agama negeri Johor kat Tiram Indah, Ulu Tiram..tempat aku praktikal ni la...
spanjang 2 program ni...byk la pendekatan2, skill2 n pengisian2 baru yang aku belajar n 1st time aku raser....





contohnyer 1st time wat xtvt "TRUST AND FALL"..xtvt ni kiter kene bediri di atas alang/ tempat yg tinggi mlebih kurang 6 meter..n pastu dagn mater ditutup n tangan diikat..kene terjun kebelakang n ader mber2 sambut ngan blanket di bawah...xtvt ni perlukan keyakinan bukan je pade diri tp pada kawan2 yg kat bawah 2 n smagat berpasukan. ..


selain tue 1st time gak jadi "TOYOL @ POCONG"....ni kire nak takot2 dak2 utm time xtvt night walking...sbnonyer takot gak sbb gelap sgt tau tmpat 2 n tkot2 'terjumper' btol2 'bende' 2..huhuhuhu


tapi best gak la...sambil2 takot2 kan org..leh jugak latih jadik berani ckit hehehe..(kantoi)...nak tau...ader dak2 2 yg siap bace yasin sampai abes sbb takot sgt...huhuhu...sume 2 pglman kan...best...


join gak jungle trekking yg dah lamer aku tak wat...huhuhu


dak2 praktikal len mesti xdapat raser macam aper yg aku raser kat cni kann....yela korg mesti la dok ofis je...men internet, wat surat2, key in data n wat ever la kan.... tapi praktikal kat cni mmg len dari korG...pe pown gd luck kat korg gak ea....


4 ulasan:

at plak aku time jadi pengakap tme sek men...pengalaman mcm tu mmg menakutkan..tp akhirannya, jadi bertambah berani.....

wah, i like tulisan blog u..yer lah dapat jugak i ambik ilmu2 u walaupun tak join sama...arap2 u tulis la lagi pengalaman2 baru u k...i hope so my frenz...

actualy kedua2 aktiviti yg ko sebut tu aku penah buat ketika aku aktif d UTM dulu...tp semenjak d UMS tak berpeluang lak..huhu..tp aku suka tulisan blig berbentuk pengalaman ko k...teruskan nyer k...aku support...

kat praktikal aku walaupun tak alami macam ko, tp aku lagi syukur, sb dapat rasa sendiri macammana bekas seorang pembunuh, perogol, pengedar dada, dan macam2 lagilah dengan live berdua berkongsi pengalaman dan mencari penyelesaian bersama...hehehehe...

apa2 pun semua orang ada kelebihan masing2 kan...moga kita dapat apa yang kita inginkan dan lebih dari itu...vayok2...teruskan!!!

emm..btol 2 pjol..sumer org ader pglman len2 kan..n lg best kalo di kongsikan..leh gak tmbh ckit2 knowldge kan..chaiyok pjol!!

jage diri baek2..
haha